Veelgestelde vragen

1. Algemene informatie
1.1 Heeft BES LED een showroom?
Nee wij hebben geen winkel of showroom. De reden daarvoor is dat een winkel of showroom veel extra kosten met zich meebrengt. Deze kosten zouden wij dan moeten doorberekenen in de prijzen van onze producten terwijl wij er liever voor kiezen om de prijzen van onze producten scherp te houden.
1.2 Wat is de Privacy Policy van BES LED?
Lees hier de Privacy Policy van BES LED. Deze kunt u ook onderaan iedere pagina van BES LED terug vinden.
1.3 Waar kan ik de algemene voorwaarden van BES LED lezen?
U kunt hier de algemene voorwaarden van BES LED lezen. Deze is ook te vinden onderaan iedere pagina van BES LED.
2. Mijn account
2.1 Moet ik perse een account aanmaken alvorens ik kan bestellen?
Nee, u hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen in onze online shop. U kunt ook een éénmalige bestelling plaatsen op BES LED.
2.2 Wat zijn de voordelen van mijn account?
Met een account bij BES LED kunt u rekenen op een aantal voordelen. Zo bent u sneller klaar bij de kassa, kunt u uw bestelling volgen en uw eigen gegevens opslaan. Bovendien kunt u een lijst maken met producten die u in de toekomst wilt bestellen. Zo hoeft u dus niet constant dezelfde gegevens in te voeren.
2.3 Hoe maak ik een account aan?
U kunt op twee manieren een account aanmaken op onze website.
1. Via ‘Mijn account’ of ‘Inloggen’ rechtsboven op de website kunt u een account aanmaken.

2. Wanneer u een bestelling plaatst in onze online shop, kunt u in de eerste stap van het bestelproces een account aanmaken door een vinkje te zetten bij ‘Maak een account aan voor uw volgende bezoek’.

Na uw aanmelding voor een account ontvangt u een bevestigingsmail met uw inloggegevens. BES LED voldoet aan alle geldende privacyregelingen en uw gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt.
2.4 Hoe kan ik mijn account verwijderen?
U dient een e-mail te sturen via onze contact pagina met het verzoek om uw account te verwijderen. Vervolgens word uw account door de klantenservice verwijderd en bevestigd aan u.
2.5 Wat kan ik met mijn account?
Als u een account heeft, hoeft u niet iedere keer uw gegevens opnieuw in te voeren wanneer u een bestelling plaatst . Nadat u ingelogd bent kunt u gelijk door naar de betaalpagina. Vanuit uw account kunt u uw bestellingen bekijken, status van uw bestellingen volgen, betalingsproces en facturen bekijken, meerdere verzendadressen opslaan en uw accountgegevens wijzigen. Ook kunt u hier product reviews plaatsen en uw eerdere reviews bekijken. Tevens kun u uw aan- en afmelden voor de nieuwsbrief.
2.6 Hoe moet ik inloggen/uitloggen?
Om in te loggen kunt u bovenaan iedere pagina van onze online shop klikken op ‘Inloggen of ‘Mijn account’. U logt dan in met uw e- mail adres en wachtwoord. U kunt ook inloggen tijdens de eerste stap van afrekenen wanneer u een bestelling plaatst op BES LED.

Om uit te kunnen loggen klikt u op ‘Uitloggen’ rechtsboven op de pagina.
2.7 Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten klikt u op ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Hier geef u uw e-mail adres op om een nieuw wachtwoord toegestuurd te krijgen. Met dit wachtwoord kunt u dan inloggen en op ieder gewenst moment wijzigen via ‘Mijn account’.
2.8 Hoe moet ik mijn gegevens wijzigen?
Met ‘Mijn account’ kunt u uw gegevens wijzigen. Wijzig uw persoonlijke gegevens, waaronder uw naam, e-mail adres en wachtwoord, onder ‘Account-gegevens’ en klik dan op ‘Opslaan’. Uw adresgegevens kunt u wijzigen onder ‘Adresboek’.
2.9 Hoe zet ik producten op mijn verlanglijst?
Als u een product op uw verlanglijst wilt zetten, klikt u op 'Zet op verlanglijst' op de productpagina. Om een product aan uw verlanglijstje toe te kunnen voegen dient u een account te hebben bij BES LED.
2.10 Waar zie ik de producten op mijn verlanglijst?
U kunt direct naar uw verlanglijst wanneer u klikt op 'Verlanglijst' rechts bovenaan op onze online shop. Ook ziet u de producten op uw verlanglijst in 'Mijn account' onder het kopje 'Mijn verlanglijst'.
2.11 Hoe verwijder ik producten van mijn verlanglijst?
In de verlanglijst staat rechts van elk artikel een kruisje. Wanneer u klikt op dat kruisje, wordt het desbetreffende product verwijderd van uw verlanglijst.
3. Nieuwsbrief
3.1 Wat is het voordeel van de BES LED nieuwsbrief?
Met een nieuwsbrief haalt u meer uit BES LED. Zo krijgt u de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van LED verlichting in uw mailbox. U treft op deze manier ook als eerste onze speciale aanbiedingen en acties.
3.2 Hoe vaak krijg ik de nieuwsbrief?
De BES LED nieuwsbrief ontvang u alleen bij speciale acties en aanbiedingen. U zult dus geen last hebben van een overvolle mailbox.
3.3 Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief?
U kunt u aanmelden voor de nieuwsbrief door uw e-mail adres in te vullen in de desbetreffende veld onderaan elke pagina. U ontvangt dan een bevestiging via de e-mail. Om uw af te melden voor de nieuwsbrief klikt u op de link ‘afmelden voor de nieuwsbrief’ in de e-mail die u heeft ontvangen.

Heeft u een BES LED account? Dan kunt u uw ook aan- en afmelden onder ‘Nieuwsbrief’ in ‘Mijn account’.
4. Bestelproces
4.1 Hoe plaats ik een bestelling bij BES LED?
U kunt hiervoor de volgende pagina bekijken: Bestellen
4.2 Hoe veilig is bestellen op BES LED?
BES LED biedt u in samenwerking met pay.nl verschillende betaalmogelijkheden waarmee u online eenvoudig, snel maar ook vooral veilig en betrouwbaar kunt betalen. Wij hebben een SSL certificaat en garanderen u daarom beveiligde betaling van uw online aankopen. Hierdoor zal alle informatie tijdens het transport vertrouwelijk blijven, versleuteld over het internet verstuurd worden en niet leesbaar zijn door derden.
4.3 Hoe volg ik mijn bestelling?
U kunt uw bestelling zelf volgen via het Track & Trace nummer die u via de e-mail heeft ontvangen. Zo blijf u direct op de hoogte waar uw bestelling zich bevindt.
4.4 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Wil u uw bestelling annuleren? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice via de contactpagina met daarin uw verzoek voor het annuleren van uw bestelling. Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden.
4.5 Kan ik mijn bestelling ook telefonisch plaatsen?
Telefonisch kun u helaas niet bestellen. U dient uw bestelling online te plaatsen. Wel helpen wij u graag met het plaatsten van een bestelling wanneer het u niet lukt.
4.6 Kan ik mijn bestelling aanpassen?
U kunt uw bestelling aanpassen indien deze nog niet verstuurd is vanuit ons magazijn. Stuur een e-mail via de contact pagina met dit verzoek. Vergeet niet om uw bestelnummer te vermelden.
4.7 Waarom is mijn bestelling geannuleerd door BES LED?
Uw bestelling kan geannuleerd worden om verschillende redenen:

1. Het bestelde product is niet meer leverbaar.
2. Er is een fout opgetreden tijdens de betaalstap van je bestelproces, waarbij de bestelling automatisch geannuleerd is.
3. Bij twee of meer bestellingen met exact dezelfde inhoud wordt één bestelling in behandeling genomen en de overige geannuleerd.
4.8 Waarom werkt mijn kortingscode niet?
U kunt uw kortingscode van BES LED tijdens de bestelling inwisselen. Hoe werkt het?

1. Plaats uw bestelling in de winkelwagen zoals gewoonlijk.
2. In de laatste stap van het bestelproces voert u uw kortingscode onderaan in het desbetreffende veld in en klikt u op ‘Kortingscode gebruiken’. Uw korting zal dan meteen afgetrokken worden van het totale bedrag.

Als uw kortingscode niet wordt geaccepteerd, kan dat meerdere redenen hebben:

1. De geldigheidsduur van de kortingscode is verstreken.
2. De kortingscode is verbonden aan een minimum bestelbedrag.
3. De kortingscode werkt niet bij afgeprijsde producten.
4.9 Hoe krijg ik een factuur?
U ontvangt een factuur per e-mail wanneer de betaling van uw bestelling voltooid is.
5. Voorraad en levering
5.1 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
U kunt op de pagina levering meer informatie vinden over de levering van uw bestelling. U kunt hier klikken om naar de pagina levering te gaan.
5.2 Kan ik ook een ander afleveradres opgeven?
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten leveren. Dit kun u aangeven in de eerste stap van het bestelproces. Als u uw gegevens heeft ingevuld zet dan het vinkje uit bij 'Verzenden naar hetzelfde adres’. Vervolgens vult u hier uw afleveradres in.
5.3 Hoe veilig wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt met de grootste zorg ingepakt en verzonden. Zo bent u er altijd zeker van dat uw bestelling in perfecte staat geleverd wordt.

Mocht het product toch beschadigd zijn dan kunt u een e-mail sturen naar onze klantservice voor de verdere afhandeling.
5.4 Wat zijn de verzendkosten?
U kunt op de pagina levering meer informatie vinden over de verzendkosten van uw bestelling. U kunt hier klikken om naar de pagina levering te gaan.
5.5 Met welke transportbedrijf levert BES LED?
Alle producten worden verzonden met de pakketdienst van PostNL. De postbode komt het pakket aan huis bezorgen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan probeert de postbode het volgende dag nogmaals. Wanneer er dan wederom niemand thuis is, kunt u het pakket de volgende dag bij het postkantoor afhalen. De postbode laat in dit geval een notitiekaart achter.
5.6 Op welke tijden wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt geleverd op een werkdag of zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
5.7 Kan ik een andere afleverdatum kiezen?
U kunt een gewenste leverdatum doorgeven aan ons, zodat wij uw bestelling op de door jou gewenste datum laten leveren. Geef in dit geval in de laatste stap van het bestelproces in het veld 'opmerkingen' aan op welke datum u deze bestelling wilt ontvangen. Wij kunnen niet 100% garanderen dat uw levering exact op die datum wordt bezorgd.
5.8 Wat als mijn bestelling niet binnen de vooraf gestelde levertijd binnenkomt?
Wij doen ons uiterste best om de bestellingen binnen de vooraf gestelde levertijd te leveren. Wanneer de levering vertraging oploopt, proberen wij dit tijdig aan u te melden met de aangepaste levertijd. U kunt ons ook altijd telefonisch, via live chat en via de e-mail bereiken.
5.9 Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd is?
Is uw bestelling binnen 2 werkdagen niet afgeleverd nadat u een verzendbevestiging heeft ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via onze contact pagina. Vergeet uw bestelnummer niet te vermelden.
5.10 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
U kunt uw bestelling niet ophalen.
5.11 Levert BES LED ook in buitenland?
Wij leveren uitsluiten in Nederland en in België.
5.12 Bezorgen jullie ook op zaterdag en op zondag?
U kunt ervoor kiezen om uw bestelling op een zaterdag te laten afleveren. Helaas leveren wij niet op zondagen.
5.13 Kan ik een tijdstip aangeven wanneer de bezorging moet plaatsvinden?
Nee, wij kunnen vooraf geen tijdstip afspreken met de pakketdienst. Het pakket wordt wel bij een afhaalpunt achtergelaten indien u niet thuis bent.
6. Betaalmethoden
6.1 Wat is een SSL certificaat?
Wij hebben een SSL certificaat en garanderen u daarom beveiligde betaling van uw online aankopen en veilig omgaan met uw persoonsgegevens. Hierdoor zal alle informatie tijdens het transport vertrouwelijk blijven, versleuteld over het internet verstuurd worden en niet leesbaar zijn door derden. U ziet boven of onderaan uw browser dat u op een beveiligde pagina bent die gebruik maakt van SSL certificaat.
6.2 Welke betaalmethoden bieden jullie aan?
U kunt al onze betaalmethoden op de pagina betalen terug zien. U kunt hier klikken om naar de pagina betalen te gaan.
6.3 Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Betalingen met uitzondering van 'overboeking', worden direct verwerkt. De gemiddelde tijd voor het verwerken van 'overboeking' is 2 á 3 werkdagen nadat de betaling is voldaan.
6.4 Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?
Indien u een factuur heeft ontvangen, betekent het dat de betaling is voltooid.
6.5 Hoe kan ik mijn kortingscode inwisselen bij mijn bestelling?
U kunt de kortingscode van BES LED tijdens uw bestelling inwisselen. Plaats uw bestelling in de winkelwagen zoals gewoonlijk. In de laatste stap van het bestelproces voert u uw kortingscode in het desbetreffende veld in en klikt u op ‘Kortingscode gebruiken’. Uw korting zal dan meteen afgetrokken worden van het totale bedrag.
6.6 Hoelang is mijn kortingscode geldig?
BES LED kortingscodes zijn standaard 1 jaar geldig tenzij anders aangegeven.
6.7 Kan ik ook achteraf betalen?
U kunt niet achteraf betalen bij BES LED.
6.8 Kan ik kiezen voor rembours betalen?
U kunt niet kiezen voor rembours bij BES LED.
6.9 Kan ik zonder 21% BTW betalen omdat ik vanuit België bestel?
Hiervoor dient u een account aan te maken op onze online shop. Vervolgens kunt u contact met ons opnemen via onze contact pagina. Wij zorgen ervoor dat alle betalingen met uw account zonder 21% BTW wordt verrekend.
7. Garantie
7.1 Wat zijn de garantie en service voorwaarden?
U kunt onze garantie voorwaarden op de pagina 'Garantie' terug lezen. Klik hier om naar de pagina Garantie te gaan.
7.2 Hoelang heb ik garantie?
Op alle bij BES LED gekochte producten heeft u recht op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij staan achter onze producten en u mag van ons verwachten dat de door ons geleverde producten volgens de redelijke verwachtingen functioneren. Als extra ontvangt u ook fabrieksgarantie op de producten. deze kan variëren van 1 tot 10 jaar. Op de productpagina ziet u precies hoelang de fabrieksgarantietermijn is. Mocht het product binnen dit termijn defect raken, dan kunt u op ons rekenen.
7.3 Ik heb een beschadigd product of onderdelen ontvangen, wat nu?
Komt u tijdens het uitpakken van uw product een beschadiging of een missend onderdeel tegen? Dan kunt u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven.

Nadat wij uw bericht hebben ontvangen, ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie van ons. U hoeft de beschadigde onderdelen niet terug te sturen, wel dient u deze te bewaren totdat u een reactie krijgt. In de meeste gevallen krijgt u een nieuw onderdeel of zal uw bestelling compleet vervangen worden.
7.4 Mijn product is kapot gegaan, wat moet ik doen?
Als het product kapot is gegaan binnen de wettelijke garantieperiode waarbij het probleem gerechtvaardigd is, dan komen alle kosten voor rekening van BES LED. Dat betekent dat u nieuwe onderdelen of een compleet nieuw product zult ontvangen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Indien de garantie van uw product verlopen is of het probleem niet binnen de garantie valt, dan kunnen wij tegen kostprijs bij de fabrikant nieuwe onderdelen bestellen als dat mogelijk is. Neem in beide gevallen contact met ons op via onze contact pagina beschrijf het probleem van uw product en vergeet uw bestelnummer niet door te geven.
8. Retourneren
8.1 Wat houdt de 14 dagen retourrecht van BES LED in?
U kunt onze retour voorwaarden op de pagina 'Retourneren' terug lezen. Klik hier om naar de pagina Retourneren te gaan.
8.2 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt onze retour voorwaarden op de pagina 'Retourneren' terug lezen. Klik hier om naar de pagina Retourneren te gaan.
8.3 Kan ik mijn product omruilen?
Omdat wij werken met een geautomatiseerd bestelsysteem handelen wij iedere bestelling apart af. Wanneer u een product wilt ruilen kunt u het verkeerde product opsturen en het juiste product bestellen via de online shop. Producten die u terugstuurt moeten wel voldoen aan de retourvoorwaarden.
8.4 Hoe krijg ik mijn geld terug?
Na ontvangst van uw retourzending sturen we uw een ontvangstbevestiging via e-mail samen met uw creditnota. Wij zullen het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven het product te willen retourneren terugstorten. Natuurlijk moet u wel kunnen aantonen dat het product is opgestuurd via een Track & Trace code.
8.5 Welke voorwaarden zijn verbonden aan retourneren of ruilen?
U kunt onze retour voorwaarden op de pagina 'Retourneren' terug lezen. Klik hier om naar de pagina Retourneren te gaan.
8.6 Zijn er kosten verbonden aan retourneren of ruilen?
U kunt onze retour voorwaarden op de pagina 'Retourneren' terug lezen. Klik hier om naar de pagina Retourneren te gaan.
8.7 Hoe kan ik mijn retourzending volgen?
Als u een Track & Trace nummer heeft gekregen voor uw retourzending kunt u deze online op de website van het transportbedrijf volgen. Na ontvangst van uw retourzending, sturen we u een ontvangstbevestiging via e-mail samen met uw creditnota.
8.8 Kan ik een product retourneren als deze niet voldoet aan de voorwaarden?
U kunt onze retour voorwaarden op de pagina 'Retourneren' terug lezen. Klik hier om naar de pagina Retourneren te gaan.
8.9 Ik heb een product geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij zullen het volledige aankoopbedrag inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven het product te willen retourneren terugstorten. Natuurlijk moet alles wel compleet en onbeschadigd ontvangen zijn en moet u kunnen aantonen dat het product is opgestuurd.
8.10 Krijg ik een bevestiging van mijn retourzending?
U ontvangt ter bevestiging een creditnota via de e-mail wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen. In deze creditnota ziet u het bedrag dat teruggestort zal worden. Dit bedrag wordt binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven het product te willen retourneren teruggestort op uw rekening, dit is afhankelijk van uw betaalmethode.
8.11 Hoelang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?
De verwerkingstijd van uw retourzending is maximaal 5 werkdagen na ontvangst van uw zending. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een creditnota ter bevestiging van uw retourzending. Het bedrag op de creditnota wordt binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven het product te willen retourneren teruggestort.
9. Contact
9.1 Hoe kan ik contact opnemen met BES LED?
BES LED biedt u een volslagen goede klantenservice die u niet gewend bent van een online shop. Op onze website vindt u antwoorden op vrijwel al uw vragen. U kunt ons ook mailen of bellen voor uw vragen via de contact pagina. U kunt ook via onze live chat vragen stellen.
9.2 Wat is de klachtenprocedure van BES LED?
Help ons onze service te verbeteren.

Wij doen erg ons best, maar toch kan het gebeuren dat er iets misgaat of dat u om een andere reden niet tevreden bent met onze producten of dienstverlening. Wanneer u een klacht heeft kunt u deze via de e-mail bij onze klantenservice indienen. Wij horen u klacht graag zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en onze dienstverlening of producten eventueel kunnen verbeteren.

Klacht schriftelijk indienen

U kunt uw klacht over onze dienstverlening of producten ook schriftelijk indienen. Stuur dan een brief met uw NAW gegevens en uw bestelnummer naar het onderstaand adres:

BES LED
T.a.v. Afdeling Klantenservice
Vlasakkerstraat 60d
3074 WX Rotterdam

Zodra wij uw brief of e-mail hebben ontvangen, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Na deze bevestiging ontvangt u binnen 7 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.
9.3 Wat zijn jullie openingstijden?
U kunt onze openingstijden terug vinden op onze contact pagina. U kunt hier klikken om naar de pagina contact te gaan.
10. Product zoeken
10.1 Hoe zoek ik een product?
In de menubalk kun u onze categorieën terug vinden. Zoekt u op een specifiek product, dan kunt u uw zoekterm intypen in het zoekveld. U kunt hier zoeken op een categorie, merk of specifieke productnaam. Wanneer u een zoekterm heeft ingetypt, krijgt u een lijst van producten die relevant zijn aan uw zoekterm.

U kunt ook gebruik maken van filters om uw zoekopdracht te verfijnen. Hier kunt u bijvoorbeeld de kleur, afmeting, materiaal en soort aangeven. U kunt hier ook filteren op prijs. Tevens kunt u meerdere filters met elkaar combineren voor u specifieke wensen.
11. Review
11.1 Hoe kan ik een review voor mijn bestelling / product schrijven?
U kunt product reviews plaatsten over uw gekochte producten bij BES LED. Via de productpagina van het door uw gekochte product kunt u een review schrijven.
11.2 Zijn er consequenties verbonden aan het schrijven van een review?
Nee, er zijn absoluut geen consequenties verbonden aan het schrijven van een review. Integendeel uw review zal ons helpen om onze klantenservice en de levering van de producten te verbeteren. Wij zijn benieuwd naar uw mening en de waardering van onze online shop en klantenservice.
11.3 Kan ik een door mij geschreven review verwijderen of wijzigen?
U kunt zelf uw review of product reviews niet verwijderen of wijzigen. Wel kunt u een e-mail sturen naar ons met dit verzoek, zodat we uw review verwijderen waarna u een nieuwe review kunt plaatsen.